Mindeközben a 2.b-ben
A bejegyzések sorrendje: mindig a legfrissebb van elől.
És, hogy tanultunk-e vagy csak játszottunk?
Minden héten 2 online óránk volt. Hol egyéni, hol csoportmunkában dolgozták fel a tanulók azokat az olvasmányokat, melyek ebbe a projektbe jól beleillettek. Rengeteg szülői segítséget kaptak ők is és én is.
Álljon itt egy kis ízelítő!
Móra Ferenc: A mi utcánk
Az olvasmány előkészítéshez egy rövid kis PowerPointtal készült videót néztek meg a gyerekek, majd online órán megbeszéltük, a végén egy Forms űrlapot töltöttek ki.
Csoport olvasmányok
A pitypang meséje - Polgármesteri Hivatal
Tulipánná változott királyfi - Újság
Cseresznyevirág meséje 1. - Rendőrség
Cseresznyevirág meséje 2. - Orvosi rendelő
Néma tulipán - Iskola
- Az olvasóiskolát járjátok végig!
- Kulcsszavak gyűjtése. A hivatalvezetőnek küldöm a linket, ahová a kulcsszavakat tudjátok gyűjteni majd.
- Tanulsága a történetnek?
- Nézzétek át a kérdéseket!
- Hangos olvasás bemutatása
- Felkészülni a történet elmeséléséből
Egy kis fogalmazás, helyesírás
Feladat kiosztása a Teamsben:
"Készítsétek el a hivatal működésének szabályzatát! Rajzoljátok meg a hivatal jelvényét!
A feladatot nem kötelező elkészíteni. Ha mégis vállaljátok, jó volna, ha közösen dolgoznátok! Azt, hogy hogyan szervezitek meg a munkát, rátok bízom. Az elkészült munkákat a kiosztott jegyzetfüzet lapra töltsétek fel! Most a nevetek alatt az Osztályjegyzetek szakaszban találjátok ezt. Használjátok a munka során az értékelő táblát!"
A Polgármesteri Hivatal egy teljes PPt-t készített.
A Rubric vagyis értékelő tábla a feladatkiosztás mellett az egyik legjobb funkció a Teamsben. A csoportok előre tudják, hogy milyen szempontokra kell figyelniük, hogy a maximális pontszámot tudják megszerezni egy-egy feladatnál.
Erdős Virág: Négyeshatos
Készült számukra egy önálló feldolgozásra alkalmas tananyag, amit azután egy online órán meg is beszéltünk.
És így ment ez sok - sok napon át...
A hivatalok megépítése Minecraftban
Kihasználva a lehetőséget, hogy a Microsoft július 1-jéig ingyenes hozzáférést biztosít a Minecraft Education Editionhoz, kísérletezünk a másodikosokkal ezen a felületen is. Van, aki nem az Education verzióban már profi, így inkább a megszokott világában épített. Cél a hivatalok megépítése. Máris szép munkák születtek. Hamarosan itt is megtekinthetők lesznek.
Épül a Polgármesteri Hivatal (Tompa Timon fotói)
Az Orvosi rendelő (Ráduly Lilien videója)
Az Orvosi rendelő (Vass Milán videója)
Orvosi rendelő (Gaál Eszter képei)
A Rendőrség (Bojkovszky Csaba, Gorka Nimród videója)
A Rendőrség (Bojkovszky Csaba, Gorka Nimród videója)
Falu szlogen a Micro:biten
A 2.b-sek már elsős korukban is programozták a kis BBC lapocskát. Most a falu jelmondatát íratták ki a képernyőre a programmal. Nagyon sok ügyes munka készült. Ebből kettőt itt is meg lehet nézni.
"Aki bogyó, velünk van!"
Ezeket a videókat be lehetett ágyazni az osztályjegyzetfüzetünkbe, így mindenki megnézheti mindenkiét.
A Scratch-ben is programoztunk
A tanulók elsős korukban megismerték a Scratch Junior programot, melyet a kicsik kiválóan tudnak használni tableteken. Vizuális történetmesélésre alkalmas, ki is használtuk egy-egy olvasmány feldolgozásánál.
A "felnőtt" változatában már sok mindent alkottunk, egy eTwinning projekt keretében is. Most egyszerű feladatot oldottak meg a gyerekek: egy falu megalkotása állatokkal, mozgatással.
A munkák szintén bekerültek az osztályjegyzetfüzetbe.
A falu neve: Bogyófalva
A hivatalok megalakulása után kellett egy jó kis név falunknak.
Polgármester, hivatalok
Remek bevezető feladat volt és egy kicsit oldotta a OneNote-tal/Teams-szel kapcsolatos feszültséget, hogy a jegyzetfüzet kollaborációra alkalmas felületén közösen készítettek rajzot a gyerekek.
A polgármester megválasztása után megalakultak a hivatalok. Polgármester Úr a Teamsben felvette a kapcsolatot néhány osztálytársával, és arról egyeztetett, hogy ki legyen hivatalvezető. 5 hivatala lett a falunak: Polgármesteri Hivatal, Orvosi rendelő, Újság, Iskola és Rendőrség. A gyerekek egy Forms kitöltésével választhattak, hogy melyik hivatalban szeretnének dolgozni.
Hogyan legyél polgármester?
Projektünk igazából március elején indult el. Mire megbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan is tanulunk és játszunk majd 2 hónapig, addigra karanténba kerültünk. Amit még offline, a tanteremben készítettek el a gyerekek, az a polgármesteri pályázat volt. Végül ezek is "csodajegyzetfüzetünkben", a OneNote-ban landoltak. Ezzel a projekttel kapcsolatban ugyanolyan tanácstalan voltam, mint a nagy iskolaival kapcsolatban a kollégáim. Bár a Teamset már nagyon jól ismertem, de elképzelésem sem volt, hogyan fogom messziről megtanítani a kicsiknek a használatát. Leginkább azzal kapcsolatban voltam szkeptikus, hogy csoportmunkára (ami projektünk lényege) alkalmas lesz-e. Sajnos a körülmények miatt Palotást egy picit elveszítettük. A tanító nénivel értekezem időnként, de Skype-on azóta nem találkoztak a gyerekek. Így a falusi-városi élet összehasonlítására, az ezzel kapcsolatos eszmecserékre, maradtak az olvasmányok és a vidéki családi kapcsolatok.
A projekt indulása
Elindult a Falu projekt. Igazából már szeptemberben elindítottuk, amikor Palotásra kirándultunk a testvérosztályunkhoz. Rendkívül tartalmas programot szerveztek nekünk a Nógrád megyei község másodikosai. Cserébe mi elvittünk nekik egy BlueBotot, hozzá pályát és az ötleteinket, hogy hogyan tudják használni. Projektünk indulásáig többször találkoztunk a Skype-on is, közösen tartottunk magyar órákat, de volt, hogy csak beszélgettünk.