Kollégáink írták
Digitális
témahét 2020
Az idei DTH programjaira egy remek ötlet született! Szabadulóiskolát szervezünk a gyerekeknek, ahol osztálykeretben kell megoldaniuk feladatokat. A feladat végén egy kódot kitalálva, napi szinten ideiglenesen kiszabadulnak, majd 4 nap elteltével, ha sikerül minden nap megfejteni a kódot, véglegesen kiszabadulnak az iskolából.
A
kerettörténetet egy időutazós történet adta, így utazgattak hőseink, velük
együtt a gyerekek az ókor-középkor-újkor-legújabbkor világában. Minden korban
érdekes történelmi, természettudományos, egyéb feladatokat kellett
volna élőben, az iskola különböző helyszínein megoldaniuk. Aztán a járvány közbeszólt!
Kicsit átdolgozva az eredeti ötletet, maradtunk az osztályok közös feladatainál, de egyéni szabadulós játékokat is kitaláltunk a gyerekeknek, melyeken egyedül küzdhették végig magukat, így szerezve maguknak és az osztályuknak pontokat az egész játék pontversenyében. Úgy gondolom nagy siker volt, főleg az általános iskolások körében, de a gimisek is dolgoztak benne rendesen. A feladatokat, kerettörténetet nagyon jó volt kitalálni, majd megvalósítani. Az elmúlt sok-sok év tapasztalatai, játékos versenyei segítettek ebben, melyeken a gyerekekkel vettünk részt. Várjuk a jövő évet, folytatjuk az iskolában!
Csordás László főszervező
"Sziasztok! Hát, vége! Köszönöm szépen a lehetőséget, hogy benne lehettem ebben a projektben, nagyon jó, öröm és megtiszteltetés volt Veletek dolgozni! Sajnálom, hogy nem tudtam többet segíteni, az info részébe nem nagyon tudtam beleszólni, majd képzem magam és legközelebb! Nagyon tetszett az egész. Köszönöm még egyszer! Várom a folytatást jövőre!" Csordás Laci
Digitális témahét 2020.
Nagy lelkesedéssel vágtunk bele az idei digitális témahétbe, kitaláltuk a koncepciót, a kerettörténetet. Feladatokat terveztünk online és offline formában is, az egyik fő szempont az volt, hogy csapatban tudjanak majd dolgozni a gyerekek, fejlesztve az együttműködési képességüket. A rendkívüli helyzet miatt teljesen át kellett gondolnunk az eredeti terveket.
Továbbra is fő szempont volt, hogy csapatmunkát szerettünk volna kérni a gyerekektől. A kerettörténetünket megtartva, úgy gondoltuk maradunk a szabadulószobás játékunknál, de most már teljesen digitális formában. Az eredeti történet alapján, egy olyan felületen készítettük el a csapatverseny kérdéssorát, ahol lakatokat kellett kinyitniuk, és ha az összes választ helyesen adták meg, akkor kapták meg a napi kódot, amit egy kérdőíven kellett visszaküldeniük. Ehhez szükségük volt arra, hogy a kiadott kerettörténetet végig olvassák, a benne szereplő információkat felhasználják, és természetesen több dolog után más forrásokból is kellett tájékozódniuk.
Ezen kívül egy egyéni versenyt is szerveztünk, ahol egy 4 kérdésből álló kisebb szabadulótermek hoztunk létre (ahol fontos volt a termek sorrendje). Ezek teljesen spontán kérdések voltak, érdekességek, nem feltétlenül kellett kapcsolódniuk a tananyaghoz. Akik helyesen válaszoltak és minden teremből kiszabadultak, szintén a végső jelszó beküldésével 1-2 pontos jelvényeket kaptak. Ezek az egyéni pontokat beleszámoltuk a csapatversenybe, így alakult ki a végső sorrend.
Én mint osztályfőnök, azt tapasztaltam, hogy a gyerekek nagyon élvezték ezeket a feladatokat, jó volt nekik kicsit mással is foglalkozniuk. Kicsit féltem hogy az én kis ötödikeseim, hogy fogják megoldani az együttműködést, de az első nap, mikor beszéltünk már meg is csinálták az osztály digitális témahét csoportot és össze is hozták az első értekezletet is a Teamsben. Minden nap azonos időben tartották a megbeszélést, és így aki szeretett volna együtt dolgozni, nem maradt le a csapatmunkáról. Mellette többen oldották meg az egyéni feladatokat is. Nagyon tetszett, hogy sok szülői visszajelzést is kaptam, mennyire élvezik hogy a gyerekkel együtt csinálják a feladatokat.
Szerintem nagyon jól sikerült, nem gondoltam volna, hogy ennyire sok tanuló részt fog venni a projektben és, hogy ennyire lelkesek lesznek.
Molnár-Krajnyák Emese főszervező
"Az jutott eszembe, hogy akár eltolhatnánk ezt a hetet az utolsó két hétre is, amikor már le vannak zárva a gyerekek és már úgysem kapnak tananyagot, mert szerintem ez nagyon jó és legalább valami hasznos dologgal lekötnénk még őket a tanév végéig. Meg szívesen csinálnék (és még szerintem mások is) ilyen feladatokat, de most túl kevés már az idő. Meg azt is szeretném kérni, hogy a tanároknak is legyen már jegyzetfüzete, hogy mi is megoldhassuk ezeket a feladatokat, mert szerintem ezek nagyon jók."
Rózsa Andrea francia tanár