Hogyan valósult meg a fantasztikus terv a "megváltozott munkarend" idején?
Elköteleződésünket/terveinket megosztottuk másokkal is.
A
nagy iskolai projekt, melyben maga az iskola lett volna a szabadulószoba,
az április 20-ával kezdődő héten valósult meg.
Az osztályfőnököknek, az online osztályfőnöki óráknak nagy szerepe volt a
feladat meghirdetésében és koordinálásában.
Hétfőn egy figyelemfelhívó plakát és reklám dömping
érkezett a tanulókhoz, kedden elkezdődött a valódi kiszabadulás.
A játék az eredetileg tervezett
történelmi kerettörténetbe ágyazódott, keddel kezdve minden nap egy történelmi kort
ölelt fel. Minden nap minden osztálynak megvolt a közös feladata, amit csoportban kellett a
gyerekeknek megoldani. Remek felületnek bizonyult a Microsoft Teams, amiben a gyerekek videókonferenciákat tudtak létrehozni. A "nagy szabaduló kihívás" a Flippity
alkalmazással készült. A nap végén a megfejtett kódot az osztályoknak egy űrlapon kellett
beküldeniük. Így ellenőrizték a szervezők a feladat teljesítését.
Emellett egyéni szabadulószobákból is kiszabadulhattak tanítványaink. A szobák egy OneNote jegyzetfüzetben készültek, egy feladat alatt 4 szobából kellett kijutni. (Skultéty Katalintól egy DTH webináriumon tanultuk, hogy hogyan készítsük el a jegyzetfüzetet.) A
gyerekek egyénileg dolgoztak, a megszerzett, kiszabaduláskor kapott kódot szintén űrlapon küldték
be.
A két tevékenység kapcsolatban volt egymással, az egyéni feladatok is az osztály munkáját segítették. A pontokat, badge-eket be lehetett váltani az osztályfeladatnál, ha az osztály elakadt. 🙂 Az osztályokat és a tanulókat egyénileg is jutalmazzuk majd az offline létben.