A nagy iskolai projekt "megszületése"
2020.05.19
Januárban, amikor először került szóba az idei Digitális témahét az iskola digitális munkaközösségében, még nem tudtuk, hogy azon a héten már javában karantén oktatás lesz. A sok-sok brainstorming után úgy döntöttünk, hogy maga az iskola válik majd 5 napra március 23-ától szabadulószobává/szabadulóiskolává.
A tervezés
Terveztek kollégák, terveztek diákok. Már két éve használjuk a Microsoft Teams alkalmazást, így a legkorábbi terveink is megvannak. Ezeket folyamatosan felül kellett bírálni, át kellett dolgozni.
A legelső word dokumentumból a következőket érdemes megmutatni itt is:
Digitális témahét 2020. március 23-27.
- Szabaduló iskola: szabaduló helyszínek (tantermek, könyvtár...) - osztályok közötti csapatverseny
- kódoláshoz kötött
- Kódhéten is használt
- labirintus jellegű...
- kerettörténetbe ágyazódik
- Különböző tantárgyak tanóráin pontgyűjtés, a megszerzett heti pontok alapján szabadul ki a gyermek az iskolából pénteken.
- a héthez kapcsolódó rövid, játékos tantárgyi feladatok a tanórán is
- 3D nyomtatóval pénzérmék nyomtatása, ezek gyűjtése (diákok tervezik)
- csillag: az órai munkával szerzett csillag a szabaduló szobában jokernek számít majd
- Nyitórendezvény hétfőn: a kerettörténet és a játékszabály ismertetése, mindenki csíkosban érkezik, hiszen az iskola foglyai vagyunk.
- Részvétel külső programon: Tudományos szabadulószoba a 7-11. évfolyamnak
- csütörtökön osztályonként
nyilvános prezentálás az ott történtekből
- Zárórendezvény pénteken: nagy buli, nyeremények kiosztása
- aki kiszabadult...
- és aki nem...
Forrás: Pixabay.com
Távoli nézet
Forrás: Pixabay.com
Azután jó távol kerültünk az eredeti ötlettől....
A blogot írja:
Tarné Éder Marianna